15+ Cara Dapat Tiket Flight Murah. Puas hati weh kalau dapat rebut tiket murah ni.

Siapa di sini yang suka pergi bercuti? haha opkos lah semua orangkan. Hari ini, kita akan aku nak kongsika tips cara dapat tiket flight murah untuk perjalanan travel korang , Puas hati if dapat tiket murah tak payah nak habaq lah haihh.

Aku pernah dapat tiket murah pergi London – Airasia RM1,100. Perth RM680, Bali RM300 untuk 2 orang, and bandung juga, sampai ulang 5 kali pi sana . Yang ini memang aku hunt tiket tiket flight murah airasia.

So aku try explain pada korang apa yang aku buat yer. Next trip bulan 11 ke west coast USA (Los Angelas, San Francisco hanya RM2689.00 ni aku dapat tiket Ke US agak murah berbanding trip New York aku pada tahun 2014.

Apa itu Tiket Flight Murah?

Sebelum kita mula, mari kita faham terlebih dahulu apakah yang dimaksudkan tawaran Tiket Flight murah. Ianya semestinya lah seperti mendapat potongan harga atau promosi yang membuatkan percutian kita lebih murah.

Contohnya, bayangkan jika anda boleh mendapat tiket pesawat dengan harga yang lebih rendah atau mendapat hotel yang hebat dengan harga yang lebih murah! Best kan!?

Tawaran perjalanan boleh membantu kita menjimatkan wang! Dengan lebih banyak wang yang kita simpan daripada perjalanan, kita boleh makan lebih banyak ais krim atau membeli mainan baru! haa gitu

Banyak dah orang kongsikan beli tiket ari selasa, rabu, so kita kongsikan dari sisi lain pula.

maintiketflight

Bagaimana Cara Nak Dapat Tiket Flight Murah?

Hurm bagaimana nak cara beli tiket flight murah ni yer… orang yang selalu travel sahaja tau tekniknya. Aku ni telah dispoilkan oleh harga-harga tiket murah sampai takkan travel kalau harga mahal. Sayang duit oit. Tapi ini lah cara yang aku buat

1. Rancang Awal

Bila kita rancang perjalanan kita awal-awal, kita ada lebih banyak masa untuk mencari tawaran hebat! Macam rancang pesta ulang tahun awal-awal, supaya kita boleh cari kawan-kawan untuk turun serta! Jadi kita boleh lihat pattern pergerakan harga tiket flight murah. Paling senang letak notifikasi dalam google flights untuk tarikh yang berbeza-beza. Google flight akan hantar emel kepada kita untuk maklumkan pergerakan harga tersebut.

2. Bandingkan Harga

Jangan kalut beli tiket ! Bandingkan harga tiket pesawat, hotel, dan aktiviti sebelum membuat keputusan. Cuba bayangkan, kalau kita nak beli aiskrim, kita mesti lihat semua rasa sebelum memilih yang terbaik!

Terdapat beberapa portal dan aplikasi yang pastinyakan akan membantu korang untuk bandingkan harga seperti google fights, skycanner, weego dan banyak lagi. Setiap portal ada allocation untuk harga tiket murah

Jangan lupa Buang ‘Cookies’ yer. ini salah satu tips cara dapatkan tiket flight murah

Tiket Flight Murah

3. Langgan Surat Berita/ Newsletter

Beberapa laman web seperti airlines dan juga portal portal besar biasnya menghantar tawaran istimewa melalui emel. Jadi, pastikan anda langgan surat berita mereka. Itu seperti menerima kad hadiah di peti surat anda!

Pastikan korang orang yang terawal buat booking tersebut. Ingat allocation tiket flight murah tak banyak

4. Guna Aplikasi Perjalanan

Ada banyak aplikasi telefon pintar yang boleh membantu kita mencari tawaran perjalanan. Cuba bayangkan mereka seperti alat ajaib yang mencari harta karun!

Kalau tidak percaya cuba tanya pada rakan rakan kaki travel DIY, lihat aplikasi hp apa yang mereka pakai

  • Skyscanner
  • CheapFlight
  • Momondo
  • Kayak
  • Google Flight
  • Ita Software

5. Tanyakan Kepada Rakan-rakan travel

Sahabat-sahabat kita mungkin tahu tentang tawaran perjalanan yang hebat. Jadi, jangan segan-segan bertanya kepada mereka! Macam bermain saham berbicara, sahabat kita mungkin tahu banyak rahsia! Joinlah group group travel yang best seperti BBM(backpakers buddy Malaysia dia facebook). Road to turkey, dan lain.

Tiket Flight Murah

6. Percutian Musim yang tidak pack

Cuba pergi berlibur di luar musim percutian besar. Pada masa itu, harga boleh lebih murah dan tempat-tempat tidak terlalu sesak! Seperti bermain di taman tanpa perlu beratur panjang! paham kan? hehhhe.

7. Guna Mata Wang Kredit antara tips beli tiket flight murah

Kad kredit perjalanan boleh memberi kita ganjaran khas dan mata wang kredit untuk perjalanan masa depan. Macam kumpul mata wang dalam permainan video!

Jadi jika booked awal, kemudian tukarlah kepada Balance transfer atau EPP plan. Jadi, beban untuk menanggung kos tiket flight akan lebih kurang atau dengan kata lain ianya ‘spread’ kepada 1 tahun.

8. Ikut Media Sosial untuk flight tiket murah

Beberapa syarikat perjalanan mungkin berkongsi tawaran eksklusif mereka di media sosial. Jadi, pastikan anda mengikuti mereka! Ia seperti bersembang dengan pelayan di restoran, dan mereka memberitahu anda tentang menu rahsia!

Baru baru ini saudi airlines buat promosi e visa umrah percuma bersama mereka jika kita pilih sewaktu pembelian tiket dengan mereka. Mereka tidak buat iklan di media mainstream tetapi mereka kongsikan di platform media sosial. Kadang-kadang promosi depa tu tak berapa highlight secara besar-besaran, hanya orang yang alert sahaja yang akan menyerdari

weh aku dapat tiket pergi Los Angelas RM2608 sorang RETURN. Baca cara aku simpan duit travel ke usa Nov 2023 baru baru ini

9. Pertimbangkan Tempoh Penginapan yang Lama

Kalau anda boleh tinggal lebih lama, mungkin anda akan mendapat harga yang lebih rendah. Macam bermain dengan puzzle yang besar, anda dapat melihat gambar yang lebih besar jika anda bersabar!

Cuba tempah tiket untuk terbang pada hari Selasa atau Rabu. 

10. Pergi ke Destinasi yang Kurang Popular

Destinasi yang kurang popular mungkin lebih murah. Ia seperti membeli barang-barang unik yang tidak semua orang miliki! Tidak berlaku perebutan hehhe. Ingat Demand Vs Supply.

11. Berbual dengan Ejen Perjalanan

Cuba pergi Matta Fair dan bandingkan harga yang anda dapat. Ejen perjalanan mungkin boleh mencari tawaran khas untuk anda. Aku sendiri berjaya dapatkan harga yang kompetitik sewaktu pergi ke london bersama 10 ahli keluarga yang lain Jadi, berbual dengan mereka dan beritahu mereka tentang perancangan perjalanan anda! Macam berbual dengan ahli sihir yang boleh menjadikan permintaan kita menjadi kenyataan!

12. Ikuti Kumpulan Perjalanan

Sekiranya anda bergabung dengan kumpulan perjalanan seperti travel ejen kecil , anda mungkin mendapat harga yang lebih murah kerana mereka membeli dalam kuantiti besar. Macam beli banyak kuih raya untuk berkongsi dengan semua orang!

13. Pantau Tawaran Terakhir

Beberapa tawaran perjalanan adalah last minute dan boleh menjadi sangat murah. Macam makan makanan sisa selepas pesta! Ini antara tips yang kadang-kadang boleh terrrr jumpa. Fuh! best tau

14. Jangan Terlalu Pilih-Pilih

Sekiranya anda terlalu khusyuk mencari harga yang terlalu murah, anda mungkin akan terlepas peluang hebat. Jadi, jangan terlalu pilih-pilih! Macam mencari sebatang coklat dalam beg, kita mungkin terlepas sebatang yang sedap jika terlalu lama memilih!

15. Selalu Bersemangat dan Sabar

Yang terakhir dan paling penting, sentiasa semangat dan sabar dalam mencari tawaran perjalanan yang terbaik. Jangan lupa, perjalanan itu sendiri adalah satu pengalaman yang hebart

Jadi, itu dia! 15+ cara untuk memperoleh tawaran perjalanan travel yang terbaik. Sekarang, anda tahu bagaimana untuk menjimatkan wang ketika pergi travel. Ingatlah, perjalanan adalah tentang pengalaman dan kenangan yang indah. Jadi, jangan lupa untuk selalu bersemangat dan nikmati setiap saat!

Soalan Lazim

1. Bolehkah saya mendapat tawaran perjalanan yang terbaik dalam talian?

Ya, anda boleh! Dengan mencari dalam talian dan menggunakan aplikasi perjalanan, anda boleh mencari tawaran hebat.

2. Adakah saya perlu membayar untuk langgan surat berita laman web perjalanan?

Tidak, kebanyakan langganan surat berita laman web perjalanan adalah percuma.

3. Apa yang harus saya lakukan jika saya terlepas tawaran perjalanan yang baik?

Jangan risau! Masih banyak tawaran lain di luar sana. Terus mencari dan jangan terlalu pilih-pilih.

4. Bagaimana jika saya ingin pergi ke destinasi yang sangat popular?

Kalau anda ingin pergi ke destinasi yang sangat popular, cuba rancang awal dan pantau tawaran terakhir. Anda mungkin masih dapat tawaran yang baik.

5. Adakah semua tawaran last minute selamat?

Tidak semuanya selamat. Pastikan anda menyemak dengan teliti sebelum membuat tempahan last minute.

Add Comment

error: Content is protected !!