Dividen tinggi untuk ahli Koperasi Tentera Malaysia : Cara daftar

Nak tahu mengetahui kelebihan menjadi ahli Koperasi Angkatan Tentera Malaysia Berhad (KATMB), anda berada di tempat yang tepat. Banyak i manfaat keahlian jadi ahli koperasi ni. Ni aku kongsikan cara untuk menyertai, dan mengapa KATMB mempunyai daya tarikan tersendiri untuk mereka-mereka yang berminat nak buat pelaburan. Opkos lah ia antara koperasi dividen tertinggi !

Kalau ada ahli keluarga tentera, please lah paksa dia orang jadi ahli koperasi ini. Ahli keluarga pun boleh mohon. Ish .. ish rugi. Diversified lah simpanan korang.

Korang tahu tak tak Koperasi Angkatan Tentera Malaysia Berhad (Koperasi Tentera) mengumumkan pembayaran dividen sebanyak 7% (tujuh peratus) kepada 156,156 ahlinya membabitkan pembayaran sebanyak RM130.4 juta bagi tahun kewangan 2022.

Fuh tinggi tu… kalah Dividen ASB, Dividen EPF malah Tabung haji

Baca : Duit Tabung Haji

koperasi tentera

Apa itu Koperasi Tentera Malaysia?

Koperasi Tentera Malaysia adalah sebuah organisasi kewangan yang dijalankan oleh anggota tentera dan penjawat awam. Matlamatnya adalah untuk menyediakan perkhidmatan kewangan yang berkualiti dan membantu meningkatkan kesejahteraan kewangan para ahli.

koperasi ini menyediakan kemudahan menabung yang terjamin kepada anggota dengan pulangan dan ganjaran yang sangat menarik. Berapa agaknya pinjaman koperasi tentera 2022 ini yer?

Kelebihan Menyertai Koperasi Ini

Sebagai ahli koperasi angkatan tentera malaysia berhad, anda akan menikmati faedah seperti kadar dividen yang kompetitif, perkhidmatan perbankan holistik, skim pembiayaan, insurans dan pakej gadaian selain bantuan kebajikan.

dan peluang untuk berpelaburan dalam projek-projek yang memberikan pulangan yang baik.

Pelan Simpanan Pencen yang Menguntungkan

Koperasi ini menyediakan pelan simpanan khas untuk pencen selepas mereka tamat perkhidmatan, memastikan bahawa anda dapat menikmati hari tua dengan penuh keselesaan. Pelan ini membolehkan anda menyimpan secara konsisten untuk masa depan yang lebih baik.

Cara Bijak Melabur Melalui Koperasi

Dengan bimbingan Koperasi Tentera Malaysia, melabur secara bijak menjadi lebih mudah. Anda boleh melabur dalam projek-projek perumahan atau komersial yang menjanjikan pulangan yang stabil dan memberangsangkan.

KT memegang kepentingan ekuiti di dalam beberapa syarikat dan koperasi di Malaysia yang menjalankan berbagai aktiviti seperti koperasi perumahan angkatan tentera berhad

Setakat 30 Jun 2023, portfolio pelaburan KT dalam lingkungan berjumlah RM445 juta.

koperasi tentera

Koperasi Meningkatkan Kewangan Peribadi Anda

Selain daripada perkhidmatan kewangan, koperasi juga memberikan tumpuan kepada pendidikan kewangan dan peningkatan kewangan peribadi ahlinya. Ini termasuk program kewangan, pembelajaran tentang pelaburan, dan banyak lagi.

Cara Menjadi Ahli KATMB

  1. Langkah 1: Semak Kelayakan
    • Untuk memulakan perjalanan anda dengan KATMB, anda perlu memeriksa sama ada anda memenuhi kriteria kelayakan. Keahlian ini terbuka kepada anggota tentera, veteran, dan ahli keluarga terdekat mereka.
  2. Langkah 2: Proses Permohonan
    • Setelah anda mengesahkan kelayakan anda, proses permohonan adalah mudah. Anda hanya perlu memberikan beberapa dokumen asas dan mengisi borang permohonan keahlian.
  3. Langkah 3: Nikmati Manfaat-Manfaatnya
    • Selepas permohonan anda diluluskan dan anda menjadi ahli KATMB, anda boleh mula menikmati pelbagai manfaat dan perkhidmatan yang direka untuk meningkatkan kesejahteraan kewangan anda.

Dengan komitmen untuk melayani komuniti tentera dan pelbagai manfaat yang disesuaikan, KATMB menonjol sebagai mercu tanda pemberdayaan kewangan. Ini lebih daripada sekadar keahlian; ia adalah laluan ke masa depan kewangan yang lebih kukuh.

koeprasi2

Panduan untuk menjadi ahli Koperasi Tentera

Setakat Disember 2022, jumlah anggota koperasi telah melebihi 156,000 orang.

1. Menyertai Koperasi Tentera Malaysia

Langkah 1: Layari laman web rasmi Koperasi Tentera Malaysia.
Langkah 2: Pilih pautan “Cara Menjadi Ahli” dan muat turun borang permohonan keahlian.
Langkah 3: Isi borang dengan maklumat peribadi yang tepat dan lengkap.
Langkah 4: Hantar borang permohonan berserta dokumen yang diperlukan kepada alamat yang dinyatakan.

2. Menguruskan Keahlian dan Simpanan

Langkah 1: Log masuk ke akaun ahli anda di laman web koperasi.
Langkah 2: Semak baki simpanan anda dan lakukan tambahan simpanan mengikut kebolehan anda.
Langkah 3: Sertai program otomatik potongan gaji untuk menyimpan secara disiplin.
Langkah 4: Manfaatkan perkhidmatan perbankan dalam talian yang disediakan oleh koperasi.

3. Melabur dengan Bijak

Langkah 1: Rujuk kepada pakar kewangan dalam koperasi untuk mendapatkan nasihat pelaburan.
Langkah 2: Pilih pelan pelaburan yang sesuai dengan tahap risiko dan matlamat kewangan anda.
Langkah 3: Sertai program pelaburan koperasi yang menawarkan pulangan yang menguntungkan.
Langkah 4: Pantau prestasi pelaburan anda secara berkala dan membuat penyesuaian jika perlu.

4. Memanfaatkan Pendidikan Kewangan

Langkah 1: Sertai seminar dan kursus kewangan yang dianjurkan oleh koperasi.
Langkah 2: Pelajari asas-asas pelaburan, perancangan kewangan, dan pengurusan hutang.
Langkah 3: Gunakan sumber-sumber pendidikan dalam talian yang disediakan oleh koperasi.
Langkah 4: Libatkan diri dalam komuniti koperasi untuk berkongsi pengalaman dan pengetahuan.

Semakan Dividen koperasi tentera

Untuk ahli Koperasi Tentera, Anda boleh semak dividen caruman anda di koperasi dengan cara online sahaja.

  1. Klik pautan https://www.ktonline.com.my/
  2. Masukan ID pengguna
  3. Tekan teruskan
  4. Sahkan ID pengguna melalui imej dan masukkan kata laluan
  5. Tekan masuk @ login
  6. Paparan akan menunjukkan akaun koperasi anda
  7. Klik pada menu nombor akaun anda
  8. Anda akan dapat melihat transaksi dan baki terkini akaun anda
  9. Jika dividen telah disalurkan, ianya akan dicatat pada bahagian transaksi

Soalan Lazim Mengenai Keahlian Koperasi Tentera

Q1: Siapakah yang layak untuk menjadi ahli KATMB?

A1: Keahlian KATMB terbuka kepada anggota tentera, veteran, dan ahli keluarga terdekat mereka.

Q2: Bagaimana saya boleh memohon keahlian KATMB?

A2: Proses permohonan adalah ringkas. Pastikan anda memenuhi kriteria kelayakan, sediakan dokumen yang diperlukan, dan isi borang permohonan keahlian.

Q3: Apa yang menjadikan program pendidikan kewangan KATMB istimewa?

A3: Program pendidikan kewangan KATMB direka untuk memberdayakan ahlinya dengan pengetahuan dan kemahiran untuk membuat keputusan kewangan yang berinformasi, membantu mereka mencapai kesejahteraan kewangan yang lebih besar.

Q4: Adakah saya boleh mendapatkan pinjaman dengan faedah rendah sebagai ahli KATMB?

A4: Ya, KATMB menawarkan pinjaman dengan faedah rendah kepada ahlinya, mengakui keperluan kewangan yang unik bagi anggota tentera.

Q5: Selain perkhidmatan kewangan, apakah yang ditawarkan oleh KATMB?

A5: KATMB melampaui perkhidmatan kewangan dengan menyediakan acara-acara eksklusif untuk ahli, bengkel, dan seminar-seminar yang mendorong hubungan komuniti dan memberikan pandangan yang berharga

Add Comment

error: Content is protected !!