Harta dunia akhirat

harta dunia akhirat. Iya.. anak inilah membawa cahaya kegembiraan untuk kami suami isteri setelah 8 tahun menunggu. Mungkin ini lah bahagaian dan dugaan kami suami isteri

Cuma apa yang kami boleh nyatakan sekarang. Tiada  ayat yang dapat menceritakan dan menggambarkan perasaan memiliki harta  yang begitu berharga. Bukan emas, bukan berlian, bukan wang ringgit.

harta dunia akhirat

kesusahan dan kepayahan untuk mendapatkan harta itu hanya merekea yang berada di dalam situasi yang sama dapat memahami nya.

Sebenarnya ini adalah entri pertama aku blog modermmumthinggy. sebagai satu diari dan motivasi untuk aku menulis.

Ini iman

8 tahun aku struggle nak dapatkan dia. Mungkin setengah orang tidak akan paham perasaan aku and suami.  Hanya orang yang melaluinya sahaja yang mungkin faham betapa bersyukurnya bila di kurniakan cahaya mata. Perumpamaan orang kata, bila nak dapat memang susah itu lah yang kita akan hargai. Bila ada di buang buang dan dibiar.

Setiap kaum atau ugama mungkin punya pendapat yang berbeza, tapi bagi aku. anak itulah harta dunia akhirat yang akan menyambung pahala ke dunia lain.

Panjang lebar aku kongsikan perjalanan untuk mendapatkan zuriat kecil kami ini dalam entri 15 Ikhtiar zuriat yang aku lakukan. Tidak mudah, sangat payah dan membuat mood kami turun naik

Add Comment

error: Content is protected !!