Yeay ! dapat beli vacuum robot idaman di SGshop

Korang tahu, to be honest aku dah survey vacuum robot ni dekat 5 tahun … hahah seriously 5 tahun. Tapi akhirnya aku berjaya beli di SG Shop Malaysia. Penyakit survey aku ni memang selalu kena bahan lah kalau dengan kawan kawan aku nih.

Bukan apa, sebab  bagi aku ini antara kehendak Vs Keperluan kan. So aku sejenis sorang yang selalu tanyakan balik diri sendiri setiap kali nak beli barang.

SGshop

Setiap kali aku pergi ke Mall mana mana memang aku tengok sahaja vacuum robot ni, macam budak kecik tengok mainan hehehe. Dok terbayang kalaulah ada, memang rumah aku ni akan bersih jer and berkilat sentiasa. Rumah aku ni banyak rambut gugur and sampah kecik jer.

So apa yang buat aku akhirnya terbeli di SG Shop?

haaa.. ada beberapa sebab.

  1. Katanya barang dari China ni murah kalau pandai cari
  2. Vacuum robot tu jenama Deebot yang aku tengok di Mall boleh capai RM1000++ yang ini aku dapat dalam RM350++ termasuk shipping
  3. Nak mencuba beli barang dari china melalui e commerce terutamanya dari Taoboa.com tapi masalah bahasa lah pulak. Tapi sgshop Malaysia ni ada bahasa melayu.

Sebelum aku bebel lebih, korang tahu pasal Taoboa? Taoboa nih macam Amazon.com. dibawah selenggara Alibaba. Segala macam benda ada dalam tu. Syurga shopping woh!

Dan aku rasa korang pun tahu kan kebanyakkan barang buatan  sekarang ini kebanyakkan datang dari negara china. Dan aku mengandaikan jika aku beli straight dari sana kemungkinan besar aku akan dapat harga yang lebih murah.

Sgshop.com.my pula adalah satu platform e commerce yang menawarkan produk dari china dan juga menjadi agent kepada Taobao. Jadi platform ini telah memudahkan keserabutan kita untuk membeli barang barang di Taobao walaupun kita telah menggunakan google translate untuk ecommerce tersebut aku tetap tah faham hahaha.

Caranya mudah sahaja beli www.Sgshop.com.my. Nah aku share tips

  1. Jikalau berkenan barang di Taoboa, korang ambik URL produk tersebut dah paste di bahagian search di www.sgshop.com.my
  2. Option mencari dan pilih produk melalui gambar, Jadi kalau korang dah berkenan produk di Taobao ambil gambar simpan di harddisk komputer. Kemudian pergi ke www.sgshop.com.my klik lah di bahagian search finder.
  3. Atau korang boleh letak keyword terus di bahagian Search finder
  4. Navigasi melalui kategori barangan yang ada.

Kiranya pembelian aku  kali ini macam eksperimental lah, nak tengok berbaloi atau sebaliknya. Okay aku share pengalaman aku semasa proses pembelian di SG shop ini. Kan aku ada penyakit survey hehe, if ada masa aku suvery di desktop kalau ada masa. Lepas tu aku sambung pula di phone.

www.sgshop.com.my ini memang fully responsive. So tiada masalah lansung untuk korang mencari barangan. Atau korang juga boleh dowload apps untuk android atau iOS.  Nah aku bg link terus https://itunes.apple.com/my/app/sgshop-malaysia/id1160056619?mt=8 kalau korang nak downlod nanti.

Aku memang mengandaikan proses barang untuk sampai ke tangan aku memang akan mengambil masa sebab aku memang plan untuk penghantara melalui kapal sahaja. Sebab kosnya confirm lah lebih murah.

So tak kisahlah kan, Janji aku dapat barang tu dalam keadaan baik.

Since ini first experience aku beli barang dari e commerce yang shipping dari oversea heheh aku berdebar lah jugak, berapa amount yang aku kena kena nanti.

Hari yang ditunggu pun tiba, bila aku dpt emel dan sms untuk menyatakan barang tersebut telah sampai di warehouse di china. so next step aku perlu bayar untuk kos shipping ke Malaysia pula

So total Amount yang aku perlu bayar untuk shipping adalah RM 87.00 dan aku memilih sea shipping sebab jauh lebih murah dan aku pun tidak memerlukan barang ini dengan kadar segera.

Sewaktu dalam proses pembayaran ni aku ternampak promosi Syiok program, yang mana sesiapa yang memang kerap membeli barangan dari china melalui SGshop ini akan mendapat 30% diskaun dari kos shipping tetapi mestilah membayar subskripsi plan seperti dibawah.

Untuk peniaga tegar aku rasa memang berbaloi juga untuk ambik pakej seperti ini . Korang kumpullah barang banyak banyak hantar sekali harung

Percubaan pertama aku beli barang dari luarg negara ni kira pencapaian yang hebatlah untuk aku sbb aku bukan lah shoppaholic sangat.  Aku memang akan beli barang yang betul betul murah dan berbaloi dan tambah pulak aku dalam usaha mengurangkan barang dalam rumah heheh.. kon marie method gitu.

Seronok betul bila barang sampai kat tangan dalam keadaan selamat, dah macam budak dapat mainan pulak.

Conclussionnya, aku puas hati sebab aku dapat memiliki vacuum ni dengan harga murah… hahah puas hati, tak payah spend ribu riban. Boleh beli tiket flight memana. Kedua SgshopMalaysia ni reliable and trusted e commerce untuk aku dapatkan barangan dari China.

23 Comments

  1. Dura Norell April 28, 2019
    • azni April 28, 2019
  2. Izyan iQ April 29, 2019
  3. Fadzi Razak April 30, 2019
  4. TENGKUBUTANG April 30, 2019
  5. Rane Chin April 30, 2019
  6. Mahamahu April 30, 2019
  7. Mama Kembar Tiga April 30, 2019
  8. Nina Mirza May 1, 2019
  9. Zharif Azis May 1, 2019
  10. El May 1, 2019
  11. Nadia johari May 1, 2019
  12. Faries May 1, 2019
  13. ayu rafikah May 1, 2019
  14. Eiza GreenAppleKu May 2, 2019
  15. emi May 2, 2019
  16. Cik puan Ena May 2, 2019
  17. Syamimi May 3, 2019
    • azni May 3, 2019
  18. AlongMurni May 3, 2019
  19. Zandra Siti May 8, 2019
    • azni May 8, 2019

Add Comment

CommentLuv badge